title
کد خبر: 259
00
رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت:
31 هزار فرد مبتلا به ایدز در کشور شناسایی شده اند/ 8 هزار نفر فوت کرده اند

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تعداد افراد مبتلا به ویروس ایدز گفت: رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در مورد بیماری سل هر سال بین 9 تا 10 هزار فرد مبتلای جدید شناسایی می شود، البته سل قدیمی در کشور تا حد زیادی کنترل شده است.

 به گزارش بهداشت نیوز، محمد مهدی گویا در دومین اجلاس منطقه ای مبارزه با سل،مالاریا و ایدز که صبح شنبه با حضور وزیر بهداشت و رئیس صندوق جهانی در وزارت بهداشت برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا آمار و وضعیت این سه بیماری را در ایران تشریح کرد.
وی گفت: از سال 1365 تاکنون 31 هزار فرد مبتلا به ویروس ایدز در کشور شناسایی شده اند که از این تعداد هشت هزار نفر فوت کرده اند، هفت هزار نفر تحت درمان هستند و مراقبت های ویژه سرپایی و بستری برای تمام مبتلایان به این بیماری به صورت رایگان در کشور انجام می شود.
گویا افزود: در مورد بیماری سل هر سال بین 9 تا 10 هزار فرد مبتلای جدید شناسایی می شود، البته سل قدیمی در کشور تا حد زیادی کنترل شده است، مشکل اصلی اکنون سل مقاوم به درمان است که 20 درصد افراد مبتلا به این بیماری که در کشور شناسایی می شوند، از کشورهای همسایه به ایران می آیند.
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اضافه کرد: در مورد بیماری مالاریا برنامه کنترلی ایران موفقیت آمیز بوده است و از تعداد هشت هزار مبتلا در سال 1385 در سال گذشته( سال 94) به تعداد 54 مبتلا رسیدیم که یک دستاورد بزرگ است و نشان می دهد این بیماری در کشور تحت کنترل درآمده و به سمت ریشه کنی پیش می رود.
گویا اضافه کرد: صندوق جهانی از سال 2001 میلادی به دنبال فراخوان سازمان ملل کمک های مالی خود را به کشورها برای کنترل این سه بیماری شروع کرد و به کشورهایی که برنامه آنها در مبارزه با این سه بیماری در سطح کشوری مورد تایید سازمان بهداشت جهانی باشد کمک مالی می کند.
وی گفت: این کمک ها به خصوص به کشورهایی ارائه می شود که بار سنگین تر بیماری را متحمل می شوند و در راستا کشورهای دنیا هر دو سال یکبار برنامه های خود را برای مراقبت از این سه بیماری به سازمان بهداشت جهانی گزارش می کنند.
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در پاسخ به خبرنگار ایرنا اضافه ک


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز